poniedziałek, 26 stycznia 2009

Azja górą!

Kilka rzeczy, które mnie ostatnio powaliły, a łączy je pochodzenie z tamtego rejonu świata :

Na początek ''Otomo Yoshihide New Jazz Orchestra'' - pełna zgiełku, mocna ale wyrafinowana zarazem muzyka na skrzyżowaniu jazzu, awangardy, rocka, muz. elektronicznej i bóg wie [lub nie] czego jeszcze : jak ktoś napisał w komentarzu pod klipem, brzmi ''like abstract Zappa'' - o yeah! Jeśli ktoś obecnie zasługuje na dumne miano następcy Wielkiego Franka, to chyba właśnie Otomo Yoshihide [ być może ktoś go kojarzy ze znakomitej japońskiej formacji ''Ground Zero'' ], proszę więc posłuchać projektu jednego z największych muzycznych wizjonerów naszych czasów [ tylko ostrzegam, że to będzie naprawdę ostre, typowo japońskie, bezkompromisowe łojenie - zwłaszcza baryton(-?) Gusstafsona rozpierdala wszystko ] :




... tu zaś dla wytchnienia w krótkim fragmencie spokojniejsze wydanie ''OYNJO'' : informacja zamieszczona obok klipu głosi, że jest to wersja ''Song for Che'' Charlie Hadena - miło mi, że ktoś poświęcił mi swój utwór...




... na koniec pani - bliżej mi nieznana niestety dotąd Audrey Chen : fragm. jej występu w bydgoskim zacnym klubie ''Mózg'' [ którego zapis w całości leciał dziś w tvp kultura ] . Ostrzegam jednak, że stosuje, skądinąd ulubione przeze mnie, tzw. ''rozszerzone techniki wokalne'' - brzmi jak dalekowschodnie skrzyżowanie Billie Holiday z Diamandą Galas! Oj, chyba znalazłem nową muzyczną, wokalną miłość...



[ jeśli ktoś chce zobaczyć więcej koncertów z ''Mózgu'', znajdzie je tutaj - polecam, kupa świetnej muzyki, występów najprzedniejszych artystów, rodzimych jak i z całej reszty świata ; przyszło mi też na myśl coś z innej dziedziny, ale w tym temacie : jakiś czas temu na blogu Jarosława Klejnockiego - do którego link umieściłem w dziale ''Ludzie'' - znalazłem jego korespondencję z Korei Płd. , gdzie został zaproszony na ichnią polonistykę (-!) z serią wykładów o twórczości Herberta. Rzecz jest na tyle niecodzienna i egzotyczna, że powinna zainteresować - dla ciekawskich zdjęcia i szczegółowa relacja ]